IPA Tidsregistrering
7,-
Per kollega / månad
Följa EUR:s regler med IPA Time-registrering
Tidrapportering är numera ett lagstadgat krav. Det är därför nödvändigt att säkerställa en korrekt tidsregistrering. Om du fortfarande använder manuella processer eller Excel-ark för att hålla koll på arbetstiden är det dags att ta nästa steg.
Om du använder IPA Staff idag är du igång med ett musklick. Om du inte använder IPA Staff kan du vara igång på 30 minuter. Kontakta oss och prova systemet gratis i 30 dagar,
Befintlig regler från arbetstidsdirektivet:
- 48-timmarsregeln: Medarbetare får inte arbeta mer än 48 timmar per vecka i genomsnitt under en period om fyra kalendermånader. Under 2017 fastslog Högsta domstolen att anställda generellt har rätt till 25.000 DKK i ersättning om detta överskrids.
- 11-timmarsregeln: Anställda måste ha 11 timmars sammanhängande vila inom 24 timmar. Anställda får därför arbeta högst 13 timmar i följd.
- Anställda har rätt till en ledig dag i veckan
Den nyare regler från arbetstidsdirektivet:
- Registrering. Företag i EU:s medlemsländer, inklusive danska företag, måste ha ett system för att registrera arbetstiden på ett korrekt och tillförlitligt sätt.
- Genomdriva. Alla anställda i medlemsländerna ska kunna hävda sin rätt till maximal arbetstid och viloperioder.
- Kontroll. Systemet måste vara tillgängligt för kontrollinsatser för att säkerställa att kraven i direktivet uppfylls.
Registrering
Arbetstid
The Basics. Den anställde registrerar den totala arbetstiden för dagen.
In/ ut
Tidsregistrering
Korrekt registrering. Stämpla in och ut även med aktiviteter.
Frånvaro & semester
Registrering
Semesterbegäran och allmän registrering av semester och annan frånvaro.
Dashboard
Tid – frånvaro
Instrumentpaneler. Använd IPA HR-InSights för att skapa en grafisk översikt.
Låt medarbetarna hålla koll på arbetstiden
MOT EN ORGANISATION I BALANS
De flesta företag använder i första hand IPA-tidrapportering för att ge medarbetarna lagstadgad tidrapportering. Det innebär att medarbetarna får koll på hur mycket tid de arbetar. I andra hand kan systemet byggas ut för att även hantera semesteransökningar och allmän frånvaro.
Helst ska detta ske med minsta möjliga ansträngning och tidsåtgång, och helst i farten.
Få en överblick
Få en överblick
ANVÄND ALLA MEDARBETARDATA AKTIVT
När medarbetarna registrerar sin tid kan du använda informationen för att få klarhet i hur tiden används i din organisation. Ta reda på hur mycket frånvaro det finns i din organisation, vid vilka tidpunkter och använd informationen aktivt.
Registrera tid för olika typer av uppgifter
Registrera tid för olika typer av uppgifter
BIG DATA - EN MÖJLIGHET
Var sker värdeskapandet i din organisation? Läggs för mycket tid på uppgifter som skulle kunna förenklas eller automatiseras?
Spela in tid när du är på språng
Spela in tid när du är på språng
Sæt dine medarbejdere fri og lad dem registrere deres tid, der hvor de er, og på de enheder, de arbejder med.