Möt teamet bakom IPA Nordic
Passionate about people
Steen Wæver Poulsen
Verkställande direktör
Som direktör i DK, DE, SE och NL har Steen arbetat med människor hela sitt liv. Steen arbetar med Organisational Due Diligence.
2019 MBA Corporate Entrepreneurship
2015 MBA Business Psycology
2011 MBA Strategic Leadership
Flemming Olsen
Forskare
Flemmings har forskat i över 35 år och är författare till topprankade personlighetsanalyser.
1980 Cand. Phil.
Forskning
Div. publikationer i Danmark och utomlands
Henrik B. Sørensen
Associeret Partner
Förändringsledning, HR, innovation, företagsorganisation, kultur, personlighetsanalys, organisationsutveckling.
Ass. Professor Organisation, Aarhus University
PhD
Steen Elgaard
Partner & Business consultant
Mitt uppdrag är att hjälpa organisationer att öka teamets prestanda genom att utveckla ledare med verktyg för att öka ansvarstagande och samarbete. Jag fokuserar också på att implementera effektiv kulturell intelligens (CQ) och effektivitetsteorier för att förbättra samarbetet och den övergripande prestationen.
Författare till boken ”Förstår du vad jag säger?”
Jeroen Vroemen
Sales Director – Western Europe
Specialiteter: Partner channel manager, Affärsutveckling, Försäljning av programvara, Internationellt orienterad (talar och skriver flytande 4 språk), flexibel
Master Computer Science
Amsterdam
Howard Robinson
Country Director – UK
Ansvarig för både den direkta verksamheten och partners i Storbritannien.
Søren Ravnkjær
Product & Customer Success Manager
Jag har arbetat med olika implementeringar av HR-system sedan 2007, men i grund och botten gillar jag att arbeta med IT, människor och relationer.
Cand. IT Aarhus University
Remco Westerbroek
Partner & Consultancy Manager
En sund kultur är grunden för att frigöra en organisations maximala potential genom en gemensam vision och mission, självförvaltande dynamik och nödvändiga arbetsrytmer.
HAN University of Applied Sciences
Thomas Skagen
IPA Norway – Advisory Board
Business to business-försäljning, fältförsäljning, förhandling, konsultativ försäljning, relationsförsäljning. e-handel, konverteringsoptimering, onlinetjänster, tryckta medier, digitala medier, sociala medier
Masters, PR & Business Communication
Mikael Abrahamsson
Country Manager Sweden
Med över 20 års erfarenhet inom ledning, försäljning och marknadsföring är Mikael en erfaren marknadsstrateg och rådgivare som hjälper SaaS-företag att växa och lyckas.
Master – Marketing
Stockholm University
Erik Hultgren
Sales Director – MEA
I mitt arbete med organisationer i olika branscher och storlekar i Norden har jag sett hur engagerande HR-lösningar som underlättas av teknik kan leda till tillväxt i verksamheten.
MBA – Finance & International business
Stockholm University
Shamini Dabare
Software Development
Functional Specifications, Analysis, Design, Modeling, Development, Configuration, and implementation.
M.Sc in IT
Anders Dahl Christensen
Intern – Marketing
Arbeta med språk och marknadsföring
Kandidat
Nicolas Wyndham Sich
Advisory Board
Juridisk rådgivning och sparring om kommersiella avtal.
Advokat
Michael Hemicke
Sparring med styrelsen
Michael har följt IPA under många år och förutom att sitta i styrelsen har han sparrat om utvecklingstrender inom HR.
2018 CBS Högpresterande ledarskap
2014 DPA Colombia Business School
2011 MBA Strategi och ledning
Søren Friis Alexandersen
Advisory Board
Focus AI
Søren har nästan 30 års erfarenhet av IT- och ERP-system. Idag arbetar han på Microsoft med fokus på att överbrygga klyftan mellan AI och användarupplevelsen.
Stig Salling
IPA – Advisory Board
Focus Marketing
SaaS ● Go-to-market strategy ● Sales enablement ● Customer journey ● Marketing automation ● Inbound marketing ● Demand-gen ● Conversion optimisation ● SEO ● SEM ● PPC ● Social Media ● KPI reporting
Josh
Office Dog
Josh är IPA Nordics kontorshund som välkomnar alla gäster och ser till att det aldrig finns några smulor på golvet.
Josh är en förkortning av Joshua Tree. Hint Steen är ett stort U2-fan. Josh är en holländsk Kooikerhondje.
Flemming Olsen talar om den integrerade idé som är nyckeln till att förstå andra människor