LÄTT ATT ANSTÄLLA – SVÅRT ATT REKRYTERA
MÅLGRUPP: Rekryteringskonsulter – Headhunters – HR
Att anställa är lätt, men att rekrytera är svårt!
Lär dig mer i detta webinar:
Att hitta rätt personer för lediga tjänster baserat på styrkor och naturliga preferenser
Främja arbetsglädje, motivation och engagemang i hela organisationen
Bygga ett team som kompletterar varandra med olika styrkor och personligheter
Stärk ditt rekryterings- och HR-arbete med Skandinaviens högst rankade personlighetstester som ger en objektiv och databaserad grund för de viktiga beslut du behöver fatta.
Detta webinar från IPA Nordic handlar om att använda teknik där det är meningsfullt och att göra rekryteringsprocessen så optimal som möjligt.
Fakta om rekrytering
– 25% av alla nyanställda slutar inom 12 månader. Detta kostar 75-150% av en årslön.
– 50% slutar för att förväntningarna inte uppfylldes
– 46% av kandidaterna upplever en negativ eller neutral rekryteringsprocess
– 60% av kandidaterna har upplevt en frustrerande rekryteringsprocess
– 83% av kandidaterna kanske undviker att söka ett jobb om rekryteringsprocessen är dålig
I webinariet kommer vi att gå igenom:
1. Hur ser du till att du börjar rekryteringsprocessen på rätt sätt?
2. Hur du får höga poäng på employer branding
3. Hur du följer GDPR
4. Skapa en bra dialog med hjälp av IPA-analys
5. Lägg på ett lager med META-faktorer, analys av ledarskapsstil, kognitiva tester
6. Hantera den bästa sökandepoolen och skapa en talangbank
7. Ge din nya medarbetare bästa möjliga start genom att introducera teamet med hjälp av IPA-analyser
8. Skapa en bra pre- och onboardingprocess
9. Förstå hur du kan börja nu!
Fri inskrivning